kárrendezési útmutató

Tisztelt Bejelentő,

Jelen útmutatónk azt a célt szolgálja, hogy Ön tájékoztatást kapjon arról, mi a teendő, ha olyan gépjármű káresemény vélt vétlen részese volt, melynek nemzetközi vonatkozása van:

  • Zöldkártya rendszer tagországainak területén történt káresemény;
  • és/vagy a vélt károkozó olyan külföldi honosságú természetes vagy jogi személy;
  • melynek kötelező gépjármű felelősségbiztosító partnere a CORIS Magyarország,
  • vagy a DEKRA Claims Services (https://www.dekra-claims-services.hu/hu/honlapja/)
  • levelezőpartnerként
  • kárrendezési megbízottként.

 

Ha kötelezős biztosítójától/biztosítási ügynökétől, a baleset helyszínén eljárást foganatosító rendőri szervtől, a Magyar Biztosítók Szövetségétől (MABISZ), vagy akár magától a vélt károkozótól olyan tájékoztatást kapott, hogy Társaságunk CORIS vagy DEKRA Claims levelezőpartneri vagy kárrendezési megbízotti minőségben képviseli az ellenérdekű fél biztosítóját, kárbejelentését a vonatkozó kárbejelentő lap kiválasztása es kitöltése mellett kérjük, a következő formában és tartalommal tegye meg a gördülékenyebb ügyintézés érdekében:

 

 

A kárügy regisztrálásához és Megbízónk felé történő hivatalos bejelentéséhez a kitöltött kárbejelentő lapon túlmenően a következő dokumentumok benyújtása szükséges

  • vagy lefotózva, jó minőségben, kis méretben;
  • vagy szkennelve szintén kis méretben;

tekintettel a levelezőrendszer korlátjára, mely mindösszesen 10MB/bejövő üzenetenként (jelentős mennyiség vagy nagyszámú dokumentum esetén célszerű több részben továbbítani a káranyagot):

  • Európai baleseti bejelentő (ún. „kék-sárga” baleseti bejelentő) mindkét fél által kitöltött és aláírt másolata;
  • rendőrségi intézkedés esetén a rendelkezésre bocsátott igazolás és/vagy jegyzőkönyv/határozat mely rögzíti a felelősség kérdését és az alkalmazott intézkedést a jogalap/felelősség kérdésének tisztázása céljából;
  • a sérült gépjármű forgalmi engedélyének mindkét oldala;
  • a gépjárművet vezető személy jogosítványának mindkét oldala (ha parkolt a gépjármű a káresemény időpontjában, erre nincs szükség);
  • a gépjármű tulajdonjogát igazoló törzskönyv mindkét oldala; ha lízingelt/banki hiteles gépjárműről van szó, a lízingcég/bank hozzájáruló nyilatkozatára van szükség a kárrendezéshez és az esetlegesen megítélt kártérítési összeg felvételéhez; mindezt érdemes a kárbejelentéssel együtt elkezdeni intézni és a rendelkezésre állás esetén benyújtani;

Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a kárbejelentéshez és kárrendezési eljáráshoz (kivéve, ha a baleset helye szerinti ország irányadó jogszabályai (lex loci) másképp nem rendelkeznek) NEM SZÜKSÉGES a személyi igazolvány és lakcímkártya, valamint adókártyáról készült másolat benyújtása, becsatolása.

  • a vélt károkozó gépjárműről/annak rendszámáról készült fotódokumentációt rendelkezésre állás esetén;
  • a vélt károkozó gépjármű biztosítási ún. zöldkártyáját/igazolását rendelkezésre állás esetén;
  • meghatalmazotti minőségben történő kárbejelentéshez kérjük, csatolja a károsult gépjármű tulajdonosa által aláírt meghatalmazását;
  • az e-mailben kérjük egyúttal megjelölni a gépjármű fellelhetőségi helyét, amit szakértői tevékenység aktuálissá válása esetén továbbíthatunk szerződéses partnerünk felé; a kárügy kapcsolattartójának nevét és lehetőség szerinti mobiltelefonos elérhetőségét, amelyen a kárrendezési eljárás releváns fejleményei kapcsán a kollegák egyeztetni tudnak a jogosulttal;

 

  • Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a biztosítási és adatvédelmi törvényben foglaltak alapján, valamint a kollegáink által végzett kárrendezési eljárás hatékonysága és időbeli lerövidítése érdekében bővebb felvilágosítást a bejelentett kárügy aktuális állásáról kizárólag a károsult gépjármű tulajdonosának/üzembentartójának, becsatolt meghatalmazás esetén kizárólag a megjelölt meghatalmazottnak áll módunkban adni;

 

Közös érdek, hogy a kárügy mihamarabb megnyugtatóan rendeződjön és lezáródjon, ezért kollegáink minden releváns fejlemény esetén haladéktalanul felveszik a kapcsolatot és egyeztetnek a meghatalmazottal vagy képviseletre jogosult féllel.

Tájékoztatjuk, hogy nemzetközi kárrendezési osztályunkon csak telefonon előre egyeztetett Ügyfélfogadás van.

A nemzetközi kárrendezési osztály telefonos ügyfélszolgálati rendje:

Hétfő-csütörtök: 09-14 óra között;

Péntek: 09-13 óra.

Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a jelen kárrendezési folyamat szempontjából az Ön kötelező biztosításának nincs jelentősége, azt Ön arra az esetre tartja fenn és fizeti, amikor Ön az okozója egy káreseménynek, mindez a Társaságunkhoz bejelentett kártérítési igény esetén várhatóan nem áll fenn.

 

Szíves együttműködését köszönjük.